W agencji marketingowej nie chodzi o samą działalność promocyjną. Projektowanie, realizowanie kampanii i tworzenie materiałów reklamowych dla klientów to tylko jedna z wielu usług marketingowych jakie możesz znaleźć w ofercie agencji.
Planując założenie tego rodzaju działalności, trzeba już na wstępie określić zakres usług.
- copywriter – zastosowanie do content marketingu; poprzez publikowanie wartościowych treści, specjaliści od marketingu starają się nakłonić klientów, aby skorzystali z produktów danej firmy, uznali jej ofertę za wartościową oraz polecili ją kolejnym znajomym. Im wartościowsze dla odbiorcy treści tym większa szansa na dalsze się ich rozprzestrzenienie.
- grafik,
- specjalista ds. marketingu,
- social media manager,
- programista lub web developer,
- specjalista SEO (również to podciąga się pod znaczenie content marketingu)
Kwestia rachunkowa i zakwaterowania…
Działalność marketingowa i reklamowa, nie jest działalnością regulowaną, zatem nie są potrzebne żadne zezwolenia, ani koncesje. To doprawdy dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią się krzątać w papierkowej robocie. Bowiem swoje usługi możecie wykonywać w formie zarobkowej działalności nierejestrowej. Jeśli chcecie się jednak zarejestrować, należy pamiętać, że wybierając formę inną niż indywidualna działalność gospodarcza oraz spółka cywilna, trzeba liczyć się z koniecznością prowadzenia księgowości. Zastanówcie się, czy takie rozwiązanie będzie dla Was wygodne – czy jesteście gotowi zatrudnić do pracy profesjonalnego księgowego? A może sami macie odpowiednie kompetencje?
Siedziba Waszej agencji marketingowej
Aby prowadzić agencję marketingową nie trzeba mieć siedziby, wystarczy komputer i odpowiednie oprogramowanie. Jeżeli zamierzacie prowadzić działalność w we własnym mieszkaniu, należy pamiętać, że wymaga to złożenia deklaracji wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta o odprowadzaniu podatku od nieruchomości. Pracujmy zgodnie z prawem!
“Założymy własną stronę i kupimy własny sprzęt”!
Komputer to istne minimum (oczywiście z dostępem do internetu). Część specjalistów, których zatrudnicie prawdopodobnie będzie miało własny sprzęt, natomiast powinniście pomyśleć o oprogramowaniu. Stronę internetową traktujcie jako osobistą wizytówkę. Zaprojektujcie ją graficznie i umieśćcie na niej ważne informacje (ważne! Piszcie w miarę przejrzystym, może nawet zabawnym językiem. To zachęci poszukujących do skorzystania z Waszych usług 🙂 ).
Marketing to nasza specjalność! I pasja.
Najlepiej jak marketing jest po prostu Waszą pasją. Biznes, który wywodzi się z doświadczenia i pasji ma duże szanse powodzenia. Czekajcie na pierwsze zgłoszenia. Wszystko zależy od Waszego pomysłu na swoją działalność!