Informacja jako towar XXI wieku

Już z końcem XX wieku jednym z najbardziej pożądanych towarów na rynku stała się informacja. To ona jest teraz cenniejsza od złota, kamieni szlachetnych czy ziemi, które kiedyś przedstawiały największą wartość, ponieważ dzięki niej w dobie powszechnej globalizacji można zrobić największe pieniądze i wyciągnąć najistotniejsze korzyści. Najbardziej świeże, chwytliwe, unikalne czy szokujące wiadomości są najbardziej pożądane przez środki masowego przekazu. Media prowadzą swoisty wyścig aby przekazać informacje, podjąć jakiś temat czy pokazać zdjęcia lub filmy jako pierwsze. Zyskują przez to największe uznanie i prestiż. W gospodarce XXI wieku , kiedy surowce naturalne są na wyczerpaniu, większość rzeczy, które ułatwiają człowiekowi życie zostało już wynalezionych a na nasyconym rynku ciężko znaleźć jakąś niszę, to wykupywanie baz danych, rozwiązań technologicznych czy pomysłów staje się istotniejsze. Również w życiu publicznym czy politycznym, dzięki przeciekom informacji, można zrobić duże pieniądze, czego przykładem są afery ostatnich lat.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, nazywam się Jarosław Kozień i na codzień pracuję w telewizji. Blog to jedna z wielu moich pasji. Na blogu zamieszczam aktualne artykuły o mediach i reklamie. Jeśli zainteresują Cie informację jakie tutaj się pojawiają to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.